dimarts, 18 de febrer del 2020

NOU PROJECTE: ELS PLÀSTICS AL MAR

Una vegada tancat el projecte de la plastilina iniciem el següent proposat en aquest cas per en Quim però acceptat per tothom i molt d'acord amb la situació.

Quim: m'agradaria saber coses dels plàstics i anar un dia a la platja a netejar-la.
Vera: costaria molt anar a treure plàstics perquè hi ha canyes i els plàstics són molts petits.
Marc: a l'estiu o un matí podríem anar a la platja ben abrigats. Ens untem un caçapapallones i del caçapapallones ho posem a la "basura".
Clara: jo voldria saber perquè el mar és salat.
Quim: perquè fa molts anys les roques van anar caient i per això van ser de sal.
Gisela: jo vaig anar a la platja i vaig recollir fins i tot un mitjó.
Marc: sembla una deixalleria la platja.
Júlia: els plàstics els podríem recollir amb una pala per no embrutir les mans.
Vera: quan recollim hem de portar guants.
Lluc: vam anar a la platja i hi havien troncs sencers i vam recollir escombraries i no sabíem d'on venien aquells troncs sencers, però ara ja sabem d'on vénen.
Guillem: els troncs vénen del mar perquè el mar els ha "arrastrat".
Èric: jo sé qui porta tota la "basura": el mar

Com ho podríem solucionar?
Roc: jo vaig anar a can Jalpí i hi havia un pot de iogurt a l'aigua i hi vivien animals.
Vera: es podrien morir i al mar també. Hi ha molts animals que es poden morir i per això és molt important perquè hi ha molts animals que es poden morir.
Alba: quan vaig anar a netejar vaig trobar una pilota, 3 llimones i una carbassa. 
Quim: el meu germà va trobar 2 nugguets.
Lluc: els animals es moren i nosaltres no volem que es morin.
Marc: jo vaig veure a la TV com salvaven una manta d'un lloc que hi havien ampolles.
Gisela: si "tiramos" la "basura" en el mar, el mar nos la "devuelve".
Laia: jo he vist un plat a l'aigua.
Lluc: amb un canya de pescar, pescarem "basura" que hi ha dins el mar i llençar-ho a la "basura".
Clara: quan ens banyem si hi ha coses al mar molt de fàstic. Les ha de tirar endarrera perquè no et vinguin.
Quim: les tortugues no saben el que mengen i de vegades se'l mengen i es poden morir.
Jaume: hi ha animals mort pel mar perquè se'ls ha emportat el mar:
Alejandro: a Mallorca fan onades gegants que travessen les cases.
Roc: jo he vist un anunci que les balenes s'empassen plàstic i estaven mortes a l'onada.
Noor: jo vaig veure 3 balenes en una peli atrapades a la neu i un barco les va haver de salvar.
Èric: jo he vist un anunci que una tortuga estava atrapada i algú la rescata.
Lluc: la riera es va destrossar i la van tornar a fer.
Marc: i el riu es va desbordar. I es va trencar el pont de la carretera.
Clara: podríem netejar la platja perquè va fer molt de vent i hi ha molt brutícia.
Quim: però ara ja n'hi poca.
Marc: la platja també es pot netejar amb 2 cores i una "red" i que un vagi posant els plàstics.
Quim: això està molt bé, però segurament no es pot fer perquè els pescadors la necessiten.
Marc:  doncs en comprem una a la peixateria. Doncs anem amb barco i busquem plàstics i els agafem.
Guillem: Doncs comprem un barco.
Clara: Doncs amb el barco de la meva mare.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada